torsdag 28 augusti 2008

Kokomo - klasskamrat

Kokomo till vänster (såklart), rysk snusktant till höger:



Namn: Kokomo

Nationalitet: Japan

Talar: Enbart Japanska, ingen engelska eller spanska.

Varför studerar du spanska?
Inget svar, flinar lite, fnittrar... Talar lite japanska.
Jag tar om frågan på spanska.
"Åååhh" fnittrar lite till.

Vad brukar du äta? Comida? = Mat/Middag
Fnittrar lite,"Åååhh, Sushi"..

Vad gör ni i Japan?
Flinar, "Cicla"... Kom fram till att hon menade bicicleta = cykla.. "oohh" Visar med händerna att hon spelar tv-spel.. "Mucho" = Mycket

Vad gillar du?
"Toyota, Toyota!" Hon skrattar i en halv minut mest eftersom dem andra gör det...

Hur gammal är du?
Inget svar.

Vad gör du i Japan? Studerar eller arbetar?
Inget svar.

Där avslutar jag intervjun, hon fnittrar lite till.. Tror inte att hon förstod att jag försökte intervjua henne men det kvittar..

5 kommentarer:

Anonym sa...

hahahah hon kan inte ha det lätt. hon verkar ju lätt blåst när du skriver så om henne:P måste vara kul, du kan ju säga vad som helst till henne oxh hon fnittrar bara!
tach älskling, för att tog kort på en klasskompis:) nu får du göra en ny intevju varje dag;P
Sötnos.....Sushi stavas med sh....;)
älskar dig!

Anonym sa...

vilken gullig japanska hon kan inte ha det lätt:)
hade du tänkt att du skulle gå upp till 80 kg? då har du lite att jobba med. Jag väger också (nästan) 68 men tänkte gå ner förstås:) Kul att få se lite fotonca

Äventyraren och Vikingen sa...

Sara:
Hon är inte blåst, kan bara inte kommunicera med någon i klassen :) Men hon är supersnäll och väldigt flummig.. Jag ska genast ändra det till Shushi? Stavas det så? Det var konstigt...

anonym:
Det är väl lite kött att lägga på sig men jag ska dit.. Vill bli bredare då vi har stora skallar i familjen :)

Äventyraren och Vikingen sa...

Nu var jag trög.. Ändrar det till Sushi :D

Anonym sa...

bra lilla tröga Vattenskalle;)
tycker du är vacker som du är!